Dialogisk læsning
Lørdag d. 14.06.2014
Tegne aktivitet
Vi lavede efter dialogisk læsning en æstetisk aktivitet, hvor børnene skulle være kreative og tegne det fra historien, som var mest fremtrædende i deres hukommelse.
Børnene synes det var sjovt og var meget ivrige efter at komme igang og tegne deres egne tegninger. De to yngste børn i gruppen valgte begge at tegne dyret Finn Hermann, som ikke kræver en detaljeret hukommelse, fremfor den ældste pige tegnede nogle flotte detaljer fra historien "Prinsessen på ærten".
Nedenfor ses billedemateriale fra den æstetiske tegne aktivitet.
Tegneaktivitet |
Pædagogen/den voksne er fokuseret ligesom børnene er |
Børnene fandt tegneaktiviteten sjov og spændende |
Finn Hermann tegnes |
Den ældste i børne gruppen, tegnede fra historien "Prinsessen på ærten", hvilket er flot, da dette var en historie med mange detaljer ¨ |
Her forklarer barnet hvad hun bedst kan huske fra historien - hun kan huske en stor Krokodille der var sulten - Finn Hermann |
Barnet forklarer stolt Sanne, hvad han har tegnet og de får sammen en dialog omkring forskellige farlige dyr |
Et stolt barn, som har tegnet krokodillen Finn Hermann |
Pædagogen/den voksne viser stolt sin tegnede krokodille frem |
Flot husket, og flot detaljeret tegnet |
Aktiviteten var en stor succes og børnene fandt det interessant og sjovt at tegne deres egne tegninger |
Tid til en velfortjent is :) |
Ingen kommentarer:
Send en kommentar