fredag den 13. juni 2014

Dialogisk læsning - Tegne aktivitet

Fremlæggelse
Dialogisk læsning
Lørdag d. 14.06.2014


Tegne aktivitet


Vi lavede efter dialogisk læsning en æstetisk aktivitet, hvor børnene skulle være kreative og tegne det fra historien, som var mest fremtrædende i deres hukommelse.

Børnene synes det var sjovt og var meget ivrige efter at komme igang og tegne deres egne tegninger. De to yngste børn i gruppen valgte begge at tegne dyret Finn Hermann, som ikke kræver en detaljeret hukommelse, fremfor den ældste pige tegnede nogle flotte detaljer fra historien "Prinsessen på ærten". 

Nedenfor ses billedemateriale fra den æstetiske tegne aktivitet. 


 Tegneaktivitet

Pædagogen/den voksne er fokuseret
ligesom børnene er

Børnene fandt tegneaktiviteten sjov og spændende

Finn Hermann tegnes

Den ældste i børne gruppen, tegnede fra historien
"Prinsessen på ærten", hvilket er flot, da dette
var en historie med mange detaljer  ¨

Her forklarer barnet hvad hun bedst kan huske
fra historien - hun kan huske en stor
Krokodille der var sulten - Finn Hermann

Barnet forklarer stolt Sanne, hvad han har tegnet og de får
sammen en dialog omkring forskellige farlige dyr

Et stolt barn, som har tegnet krokodillen
Finn Hermann

Pædagogen/den voksne viser stolt sin
tegnede krokodille frem
Flot husket, og flot detaljeret tegnet 

Aktiviteten var en stor succes og børnene fandt
det interessant og sjovt at tegne deres egne tegninger

Tid til en velfortjent is :) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar